Een remlicht voor je e-bike, altijd extra veilig op de baan!

Een remlicht is wettelijk verplicht op speed-pedelecs. Op de meeste 25km/u e-bike’s wordt dit echter nog niet voorzien. Dit kan echter wel perfect. Deze wordt rechtstreeks aangesloten op het 6-12V circuit van je e-bike en werkt met senso-techniek, dus er is geen signaalkabel van de remhendel nodig. Als je verlichting aan staat, is het remlicht meteen ook actief. Opdat je niet kan vergeten om de verlichting – en dus het remlicht – te activeren, kan dit bij het Bosch systeem zo worden geprogrammeerd dat de verlichting altijd actief is. Zo is ook je remlicht altijd actief.

Topmodel is de Brex van Busch & Müller. Fel oplichtend bij licht afremmen, knipperend oplichtend bij sterk afremmen, zo worden achterliggers meteen verwittigd bij een eventuele noodstop. Prijs: 57,99€

Meer budgetgericht is er ook de Juno van AXA, zelfde remfunctie maar geen knipperende functie bij harde rem/noodstop. Prijs: 25.99€

En voor de fietsen waar het achterlicht niet op de bagagedrager zit maar op het spatbord: hier heeft AXA de Nyx als oplossing. Dus geen excuus meer, als je het wil dan kan je e-bike worden voorzien van een remlicht. Prijs: 25,99€ 

Alle drie deze modellen zijn ook voorzien van een ingebouwde reflector, goedgekeurd volgens de strenge Duitse norm.